DISCOVER THE REAL CHINA




Beijing , ibu kota China, merupakan sebuah bandar di mana budaya purba dan tamadun moden bersepadu . Ia menarik berpuluh-puluh juta pelawat dan pelancong di dalam dan di luar negara setiap tahun untuk menikmati kekayaan budaya dan pemandangan yang indah.

Beijing dikurniakan dengan warisan budaya yang jarang berlaku dengan sejarah yang panjang. Tembok Besar, salah satu keajaiban dunia dan satu-satunya sekeping seni bina buatan manusia yang boleh dilihat dari angkasa, meanders melalui gunung dan lembah selama beratus-ratus kilometer di rantau ini daripada Beijing. Yang puitis dan indah Istana ini ialah karya klasik taman empayar. Kota Larangan adalah kompleks seni bina yang paling indah istana empayar di dunia.

Kuil Syurga adalah tempat ibadat bagi maharaja Ming dan Qing dinasti dan juga karya seni purba seni bina Cina . Di atas empat semuanya telah disenaraikan dalam Warisan Budaya Dunia oleh United Nations Educational , Saintifik dan Kebudayaan ( UNESCO ). Yang Hutongs dan sebatian kediaman ( quadrangles atau Siheyuan ) adalah Beijing yang paling berperisa. Mereka telah menyaksikan turun naik bandar di abad yang lalu dan merupakan simbol kehidupan orang Beijing.

Perubahan telah berlaku hari demi hari di Beijing sebagai pembaharuan pendalaman China dan membuka. Seperti pepatah popular akan di sekitar sini, Beijing membesar dengan lebih banyak bangunan besar-besaran yang muncul , lebih hijau dengan pokok-pokok dan rumput dilindungi di seluruh bandar , dan ke bawah dengan orang menjalani kehidupan yang lebih kaya dan lebih berwarna-warni di Beijing. Ia mempunyai keyakinan penuh untuk memajukan pada kadar yang lebih besar dalam abad ke-21 . Ini adalah Beijing, lama serta muda , penuh dengan daya tarikan.




The Forbidden City


The Great Wall






















Beijing mempunyai lebih daripada 100 pusat membeli-belah besar dan sederhana. Pusat Membeli-belah North Star, yang terletak berhampiran BICC, adalah salah seorang daripada mereka. Di samping itu, Wangfujing, Qianmen Dazhalan dan Xidan tiga daerah perniagaan terkenal di Beijing. Khususnya, Pasaran Dong'an berusia 100 tahun, yang terletak di Wangfujing, telah menjadi salah satu daripada kompleks perdagangan terbesar di Asia selepas pengubahsuaian. Anda juga boleh mencari Quanjude Roast Duck Restaurant dan Donglaishun Restoran dalam Wangfujing Street.






















kepada anda diluar sana yang berminat untuk melancong ke China atau ingin mengetahui lebih lanjut tentang pakej yang kami tawarkan bolehlah ke laman web kami di http://www.hnhtours.com/

0 comments:

Post a Comment